Blog

Promovare Restaurant – 100 de idei geniale!

Promovarea unui Restaurant face parte din strategia celor care vor sa deschida o unitate turistica de alimentatie. Fiecare strctura turistica, pentru a fi vizitata, trebuie ca mai intai sa fie cunoscuta. In acest sens, intervine promovarea, care in cazul restaurantelor poate fii diferita fata de promovarea altor genuri de afaceri.

Promovarea reprezinta ultimul si unul din cei mai importanti pasi spre deschiderea activitatii, deoarece fara ca turistii sau lumea sa afle de existenta unei structuri de alimentatie, nimenu nu va venii sa-ti fie clienti. In functie de bugetul alocat si de abilitatile pe care le ai, promovarea o poti face de unul singur sau poti apela la un serviciu specializat in acest scop. Reclama fiind sufletul comertului, e adevarat ca va trebui sa te faci cunoscut, sa promovezi meniul, specificul restaurantului, eventualele oferte sau evenimente, alimente deosebite exclusiviste, locatia si ambienta.

Strategii de promovare restaurant

In continuare vei gasi 100 de idei de promovare a restaurantului, idei pe care le poti aplica si tu:

  1. Devino Viral – Pentru acest lucru trebuie sa gasesti ceva inedit care sa existe doar in restaurantul tau, ceva ce sa atraga atentia, de la decoruri la feluri de servire sau feluri de mancare, modul in care sunt primiti turistii, ori atmosfera sau altceva deosebit, unic, memorabil, ceva ce va fi fotografiat sau filmat si va fi distribuit pe retele sociale.
  2. Mancare si pentru animalutul lor de companie – Daca este vreaun client care doreste sa manace si are un animal de companie cu el, nu uita sa incluzi in meniul clientului si o mica gustare pentreu animalut. Nu e mare lucru, dar aceasta te va face foarte popular in comunitatea iubitorilor de animale.
  3. Ofera o mostra de hrana gratuita – Pentru cei care obisnuiesc sa serveasca masa la alte restaurante, sau in situatia in care sunt mai multe restaurante in zona, poti oferi o mostra de mancare sau de desert gratuiti pentru a ajuta clientii sa te descopere.
  4. Castigati bani si fara sa faceti mancare – Spatiul restaurantului poate fi perfect pentru intalniri de afaceri, conferinte sau coworking. Avand la dispozitie mese, scaune, WiFi, e foarte usor sa inchiriezi spatiul pentru cei care vor sa gaseasca un spatiu pentru munca lor.
  5. Serveste-ti clientii din mers – Mancarea stradala este foarte cunoscuta, astfel, daca dispui de o camioneta sau de o rulota alimentara, poti face din ea extensia restaurantului tau, sau chiar o toneta alimentara, care va vinde chiar pentru mirosul de mancare deliciosa pe care il imprastie in jurului ei. Astfel iti poti „servii” clientii, direct in oras.
  6. Cum sa vinzi bautuile? – Daca esti obisnui sa oferi apa gratuit pe masa sau orice alta bautura, atunci multi dintre clienti se vor rezuma la acea bautura existenta pe masa, fara sa mai comande alta. Lasa clientii sa aleaga ce bautura doresc din meniu, de la bar, bautura pe gustul lor, pentru care nu vor avea nici o problema sa plateasca.
  7. Parteneriat cu un alt restaurant. – Chiar daca pare iesit din comun, o variamta de promovare este si real;izarea unor parteneriate cu alte restaurante, unele cu numa mai mare, sau cu un brand cunoscut, o colaborare pentru un anumit fel de mancare, sau pentru un eveniment, sau de ce nu o colaborare intre paginile de prezentare.
  8. Transparenta in bucatarie. – Cand ajungi la un restaurant si comanzi mancarea, de multe ori stai sa te gandesti in ce conditii sanitare a afost preparata, de aceea, accesul vizual la bucatarie e un avantaj pentru increderea pe care o primeste clientul stiind ca meniul lui a fost preparat in conditiisanitare si igienice.
  9. Ofera reteta. – Daca ai clienti innebuniti dupa un anumit fel de mancare sau dupa vre-un desert, nu te feriisa le oferi reteta, asta nu inseamna ca nu vor mai venii sa cumpere de la tine, cel mult vor incerca sa faca si ei, dar vor revenii cu siguarnta, fie sa compare ce le-a iesit lor cu ce le oferi tu, fie sa manace preparatele tale care sunt realizate mai bine. De asemenea, cunoscand reteta vor avea incredere ca ceea ce mananca este sanatos si de calitate.
  10. Ajusteaza preturile. – Cum sa te hotarasti ce doresti sa mananci, daca toate au acelasi pret? Pretul mancarii nu va fi un factor in alegerea facuta de clienti. Daca doresti sa-ti maximizezi profiturile, atunci trebuie sa ai un pret diferentiat, nu toti vor comanda cea mai ieftina varianta, multi se vor orienta spre variantele mai scumpe. Desigur, pretul trebuie sa fie regasit in calitatea si cantitatea mancarii pe care o oferi.
  11. Castinga bani din alimentele ramase. – Daca ai gatit mult pentru toata ziua, iar la finalul zilei ai descoperit ca ti-a ramas mancare buna, nu o arunca! La finalul zilei, poti oferii mancarea ramasa la un pret redus, e mult mai bine ca ea sa junga la cei care nu-si permit decat sa ajunga la gunoi, si cine mai pune ca mai si castigi.
  12. Filmeaza prepararea unui produs. – Ce poate fi mai incitant pentru papilele gustative decat sa vada cum e preparat felul de mancare preferat. Astfel, postand filmul online, vei atrage clienti care vor saliva urmarindu-ti video-ul. Nu uita sa specifici unde se pot face rezervari si comenzi!
  13. Nu uita de evenimente. – Nu putine sunt evenimentele care se petrec la nivel local sau in apropiere. Ar fi o oportunitate ca si tu sa ai un stand al restaurantului tau in care sa servesti mancare gatita fie in local, fie acolo, pe loc. Poti opta pentru produse unice sau populare, produse care mai apoi sa-ti atraga viitorii clienti.
  14. Fii interactiv, ofera provocari. – Atunci cand clientii au de asteptat prepararea comenzii, poti sa-i pui la un mic concurs pentru alegerea desertului, alegerea bauturilor, fie prin completarea unor integrame, a unui chestionar sau de ce nu chiar prin aruncarea zarurilor. Incearca sa nu-i lasi sa se plictiseasca in localul tau.
  15. Nu uita de brandul tau. – Restaurantul tau are un nume, acel nume e identitatea afacerii tale. Nu uita sa-l imprimi peste tot unde poate fi remarcat, acolo unde se poate, pe geamuri, pahare, servetele, etc. astfel vei da dovada de profesionalims si vei ramane in mintea clientilor mai usor.
  16. Pofta de mancare prin imagini. – Fiecare stie ca imaginile pot avea un impact diferit, uneori destul de puternic chiar si pentru papilele gustative. De aceea nu uita sa prezinti imagini cu preparatele facute de tine, si sa le expui cat mai multor clienti, nu imnainte de a te asigra ca imaginile sunt realizate cat mai bine.
  17. Nu uita de Google My Business. – Google ofera o oportunitate pentru fiecare afacere de a fi prezenta pe platforma lui unde poate incarca detalii despre ceea ce ofera, de la orar, produse, harta si altele. Nu uita sa te inscri acolo!
  18. Fidelizarea prim mesaje. – Daca ai un public fidel, nu uita sa-i oferi reduceri exclusive prin mesaje, sa trimiti felicitari sau alte mesaje SMS, Facebook, Whatsapp, etc. Clientii pot fi fidelizati prin reduceri concrete sau prin mici bonusuri care sa-i faca sa se intoarca cu drag in localul tau.
  19. Site-ul Restaurantului. – Toata lumea stie cat de important e sa ai o pagina web (un site) al restaurantului. Asigura-te ca acel site este mobile friendly, ca se incarca usor pe telefoane mobile, ca are un design responsive.
  20. Discuta cu clientii tai. – Cu siguranta vei comunica cu clientii tai, dar asigura-te ca dupa ce vor servi masa sau inainte de a pleca, vor fi intrebati cum s-au simtit sau ce le-a placut sau nu, astfel vei putea imbunatatii servicile pe care le oferi, fiecare client ar trebui sa plece multumit din restaurantul tau.
  21. Servicii de livrare de mancare. – Deoarece piata mancarii livrate creste pe zi ce trece nu uita sa te afiliezi unui astfel de serviciu, astfel iti vei creste comenzile dar si popularitatea prin intermediul aplicatiilor lor.
  22. Nu uita de furnizorii locali. – Chiar daca ai furnizori cu care ai incheiat contracte, nu uita sa te aprovizionezi si de la producatorii locali, chiar daca materia prima va fi mai scumpa, totusi va fi mai proaspata, iar gustul va fi altul, autentic, astfel vei promova si cresterea pietei locale ceea ce va aduce un plus de valoare produselor si restaurantului tau.
  23. Fa-ti meniul accesibil. – Multe restaurante au doar un meniu fizic, pe suport de hartie, dar asta ar trebui sa fie de domeniul trecutului. In epoca digitalizata, meniul tau trebuie sa fie accesibil si uror de descifrat, de pe orice dispozitiv electronic, clientii hotarandu-se ce vor comanda, chiar inainte de a ajunge in restaurant.
  24. Aseaza-ti clientii in locuri vizibile. – Pentru ca restaurantul tau sa fie atractiv, el trebuies a fie frecventat. Cu cat un local e mai plin, avem tendinta de a oferii mai multa incredere. De aceea, recomanda clientilor tai locurile de langa geam sau, daca e posibil, pe terasa, pentru a arata si altora ca esti cautat, apreciat si lumea are incredere in serviciile tale.
  25. Apeleaza la experti. – E adevarat ca fiecare e bun intr-un domeniu. Poate esti un bucatar extraordinar sau un om de afaceri de succes, dar cand vine vorba despre promovarea restaurantului, poti cere si sfatul expertilor, care si prin tehnoca pe care o detin, o sa te ajute si o sa te scuteasca de multe incercari inutile care te vor costa timp si bani.
  26. Meniul cu imagini. – Se spune ca o imagine face cat o mie de cuvinte. Asigura-te ca felul principal de mancare, sau produsul pe care doresti sa-l vinzi, este prezentat si in imagini, o imagine bine realizata, care pune in valoare mancarea, astfel vei atrage atentia asupra acelui produs.
  27. Angajeaza un bucatar renumit. – Produsul unui restaurant e mancarea. De aceea un bucatar renumit va face minuni cu comenzile tale. Daca exista un bucatar renumit in zona ta, asigura-te ca-l poti angaja, sau daca coladorezi cu un restaurant renumit, poti face promovare incrucisata, un schimb de experienta intre bucatari.
  28. Mancare pe instagram. – incurajeaza clientii sa posteze mancarea comandata pe Instagram. Poti face asta selectatnd saptamanal cea mai buna poza a mancarii pe care o servesti, cele mai multe aprecieri, recompensand cu o masa gratuita sau un desert gratuit. Atfel vei beneficia de publicitate gratuita din partea clientilor tai.
  29. Promoveaza zona sau comunitatea. – Nu uita sa afisezi sau sa prezinti cateva imagini sau cateva elemente din specificul zonei turistice, a comunitatii din care faci parte, specificul culinar, un element de istorie locala, ceva care sa arate ca localul tau se integreaza in acea zona.
  30. Raspunde recenziilor negative. – Nimeni nu e bucuros cand apare o recenzie negativa sau o nemultumire. Asigura-te ca raspunzi fiecarei recentii negative, ca incerci sa intelegi ce anume a nemultumit acel client si incearca sa-i raspunzi care este parerea ta cu privire la ce s-a intamplat si vezi ce se poate face pe viitor ca aceste lucruri sa nu se mai intample.
  31. Localizarea restaurantului. – Cand e vorba de promovarea unui local, asigura-te ca oriunde se specifica despre restaurantul tau, este amintita si adresa, locatia, numarul de telefon la care te pot gasi clientii.
  32. Check-in la tine. – Incurajeaza-ti clientii sa dea „check-in” in restaurantul tau, astfel te vei bucuar de publicitate gratuita din partea lor, pe profilele lor sociale.
  33. Publicitate Facebook. – Facebook ofera posibilitatea de a cumpara publicitate pe anumite zone geografice, cu un public tinta definit de tine. Asigura-te ca te poti adresa potentialilor clienti, cei care pot veni la tine, si cei care ai dorii sa o faca.
  34. Fidelizarea clientilor. – Nu uita sa-ti fidelizezi clientii, aceasta se poate face fie printr-o reducere de la o anumita suma de bani cheltuita, fie cu un cupon de reducere pentru comenzile viitoare, fie cu o cafea sau un suc gratuit la viitoarea comanda.
  35. Inscrie-te in cataloage. – Site-urile precum CalatorprinRomania sau Tripadvisor sunt o modalitate de a fi regasit alaturi de alte restaurante, sau servicii turistice, unde poti primii recenzii, sau de unde te pot descoperii viitorii clienti.
  36. Implica-te in comunitatea ta. – Fie ca e vorba despre o activitate sociala, sportiva, culturala sau scolara, ai sansa de a sponsoriza sau a sustine, de a fi partenerul acelor actiuni, astfel poti avea numele sau logoul restaurantului in afisul actiunii sau chair un banner in cazaul in care ai sponsorizat acea activitate.
  37. Lasa ca lumea sa te cunoasca. – O varianta simpla de ati face publicitate este sa spui tuturor despre restaurantul tau, nu in ideea de a te lauda ci de a-i inviat sa te descopere si sa-ti descopere produsele delicioase.
  38. Aduna adresa de mail sau numar de telefon. – Daca doresti sa-ti creeazi o lista cu potentialii clienti, poti sa-i invita sa se aboneze la pagina ta, sau sa-ti lase emailul lor sau numarul lor de telefon la care pot fi contactati, oferindu-le posibilitatea de a participa la o tombola, unde pot castiga diferite premii.
  39. Cere recenzii. – Atunci cand esti la inceput si lumea nu a auzit de tine, recenziile pozitive o sa fie cea mai buna promovare pe care o poti avea. Asadar, daca ai clienti clienti multumiti, poti sa le ceri sa scrie o recenzie despre restaurantul tau, fie pe Google, Facebook sau pagini de tipul CalatorprinRomania.ro, eventual poti recomnsa recenziile pozitive intr-un anumit mod.
  40. Atrage atentia in meniu. – Daca meniul tau este unul simplu, fara pra multe elemente grafice, fara imagini cu produsele sau mancarea oferita, poti evidentia un anumit preparat prin incercuirea lui, colorarea fundalului sau prin scrierea lui cu caractere mai mari sau ingrosate.
  41. Petreceri tematice. – O modalitate buna de a aduce grupuri in restaurantul tau este organizarea de petreceri tematice cu ocazia diferitelor evenimente sau a sarbatorilor civile sau religioase, unde se poate stabili un meniu anume, iar imaginile de la aceste petreceri sa fie publicate pe pagina restaurantului (cu acceptul clientilor, care se pot eticheta si pot distribui albumul foto al petrecerii).
  42. Invitati o „vedeta” locala. – Daca in comunitatea ta sunt persoane populate, persoane care pot influenta parea altora, invita-i in restaurantul tau la o masa, ca mai apoi sa impartaseasca experienta in localul tau cu alte persoane.
  43. Email Marketing. – Promovarea prin emailul este o metoda foarte eficienta de a populariza o unitate de alimentatie sau serviciile ei. Asigura-te ca te adresezi persoanelor care au acceptat sa primeasca oferte comerciale pe email, persoanelor care pot deveni viitorii tai clienti. Ce sens are sa trimiti un email unei persoane din strainatate care nici nu iti va intelege scrisul din limba romana?
  44. Fii in topul Google. – Nu uita ca multi clienti indecisi cauta pe Google cele mai bune sau populare restaurante. Asigura-te ca esti in topul cautarilor Google, fie ca e vorba de un proces indelungat de optimizare SEO, fie de reclama platita.
  45. Inscrie-te in catalogul local de afaceri. – Fiecare comunitate va avea un grup sau o comunitate a serviciilor si a afacerilor locale. Trebuie sa fi prezent in aceasta comunitate, gasind legaturi si parteneriate cu alte afaceri sau servicii din zona.
  46. Rezolva orice problema aparuta. – Nimeni nu e perfect. Cu atat mai mult cand e vorba de mai multi clienti. Nu vei putea sa-i multumesti pe toti, dar incearca sa rezolvi cat mai multe probleme semnalate de clienti.
  47. Incurajeaza recenziile. – Numarul de recenzii poate arata printre altele si cat de popular este restaurantul tau, desigur, daca si media recenziilor este una pozitiva, de aceea este bine sa incurajezi clientii sa lase recomandarile si recenziile pentru serviciile tale.
  48. Invata din recenziile negative. – Recenziile negative pot fi intelese ca niste semnale pe care trebuie sa le iai in considerare. Ceea ce a afectat un client, o sa afecteze si altii, de aceea, pe termen lung, unele aspecte iti pot ruina afacerea. Indentifica problama si incearca sa o rezolvi intr-un mod care sa nu mai nemultumeasca si alte persoane.
  49. Mancarea si nu pretul. – Clientul, cand deschide meniul va fi tentat sa caute mai intai cel mai mic pret, apoi sa vada ce poate comanda. Incearca sa scoti in evidenta felul de mancare, ingredientele, imaginea, daca exista, si apoi pretul, ca nu pretul sa fie factorul deecisiv in alegerea mancarii ci mancarea propriu-zisa.
  50. Timp cu clientii tai. – Chiar daca multi prefera o atmosfera intima si linistita, clientii vor avea nevoie si de personalul restaurantului pentru comenzi sau alte solicitari, de aceea, personalul ar trebui sa fie accesibil si sa nu se ase asteptat.
  51. Organizeza un concurs online. – Pagina ta de Facebook are nevoie de urmaritori. Invita internautii sa-ti aprecieze pagina cu posibilitatea de a castiga o cina gratuita, sau o masa gratuita, rezultat pe care il vei afisa pe pagina, felicitandu-l pe fericitul castigator.
  52. Invita-i sa te placa. – Urmareste cati apreciaza postarile paginii tale si nu iti apreciaza pagina de Facebook. Acestora poti sa le trimiti o invitatie sa-i aprecieaza si pagina, transformandu-l intr-un potential client.
  53. Reclama in ziar. – Chiar daca ziarul pare sa devina ceva demodat, sunt inca multe persoane care prefera sa se informeze prin acest mijloc, astfel ca un spatiu publicitar intr-un ziar local va face restaurantul tau mai cunoscut, transformandu-i pe cititori in clienti.
  54. Invita-ti clientii in bucatarie. – Daca ai clienti fideli mai curiosi poti sa-i inviti in bucatarie, sa vada cum e preparata comanda lui si sa impartaseasca cu prietenii sai ceea ce a vazut acolo. Desigur, bucataria trebuie sa fie impecabila precum si personalul de acolo.
  55. Nu inginara ocaziile speciale. – Decoreaza-ti restaurantul cu elemente din sarbatori speciale, aranjamente specifice sarbatorilor religioae sau sarbatorilor locale, sau ornamente cu o tematica speciala.
  56. Promovare online. – Pe langa metodele traditionale de promovare nu uita de promovarea digitala care cucerteste tot mai mult public. Avantajul promovarii digitale e ca poate fi urmarit indeaproape si poti vedea rapoarte ale eficientei campaniei de publicitate.
  57. Jumatate de portie. – Unii clienti s-ar putea sa aiba pofta dar sa nu-si doreasca sau sa nu-si permita un fel de mancare intreg. Multi accepta sa imparta o comanda la doua farfurii. Trebbuie sa fi dispus sa oferi si atfel de servicii pentru a nu indeparta cumparatorul.
  58. Un Brand de renume. – La inceput va fi mai complicat dar clientii nu trebuie sa uite de tine, de numele restaurantului tau, de mancarea pe care o oferi, daca ai vre-o modalitate de a ramane in mintea lor, e perfect, se poate face printr-un mic cadou, sau ambalaje personalizate in cazul in care doreste sa comande mancare la pachet.
  59. Expunere media locala. – Ai un post de radio sau de televiziune in apropiere? Invita-i sa-ti viziteze restaurantul, poate chiar sa aminteasca de el intr-o emisiune, poti sponsoriza o emisiune pe plac local sau poti fi chiar gazda unei emisiuni culinare locale.
  60. Timpul de raspuns. – Orice nemultumire, orice plangere din partea cuiva trebuie rezolvata cat mai repede. Mai degraba intorci banii unui client nemultumit, decat sa pierzi mai multi clienti din cauza reclamei negative pe care o va face cineva nemultumit.
  61. Posteaza la timp. – Pagina ta trebuie sa fie actualizata tot timpul. Gaseste cea mai potrivita ora pentru audienta ta ca ei sa vada postarea ta.
  62. Sugereaza meniu. – Daca observi un vclient nehotarat, il poti ajuta cu o sugestie a unui preparat culinar, sau sa ai un meniu pe gustul majoritatii pentru cei care nu pot sa se decida usor.
  63. Sondaj online. – Realizeaza un sondaj depre mancare preferata din restaurantul tau, implicadu-i si incurajandu-i sa voteze.
  64. Sustine un proiect social. – Fiecare comunitate are cate o situatie sociala speciala, dificila, care necesita suport si sprijin. Implicandu-te in acea cauza te vei bucura de aprecierea celor din jur, care vor aprecia altruismul tau si-l vor populariza, iar tu vei obtine o imagine pozitiva in piata afacerilor locale.
  65. Fii unic. – Defineste ceea ce pot gasi clientii la tine si nu pot gasi in alta parte. Oferi cea mai buna mancare, cea mai buna ciorba? Cel mai ieftin meniu al zile? Ai nevoie de ceva care sa te diferentieze, fie ca e vorba de alimente, mancare, servicii, cadru, preturi, timpul de servire sau ceea ce primeste clientul din partea casei.
  66. Etichetare. – Incurajeaza-ti clientii sa te eticheteze in postarile lor pe social media, expunerea online fiind cea care are cel mai mult de castigat.
  67. Verifica Meteo. – Creaza oferte potrivite cu vrea de afara. Daca afara este frig, ofera gustari si produse calde, daca afara e cald ofera produse si deserturi racoritoare sau inghetata.
  68. Mancare pentru ore tarzii. Multe restaurante se inchid la ore in care unora li se face foame. un serviciu de livrare al mancarii sau anumite pachete de mancare ce pot fi luate la domiciliu ar fi de mare ajutor.
  69. Vinde ingrediente. – Pare ciudat dar sunt si clienti carora le place un ingredient dintr-un fel de mancare si va dori sa afle de unde ai facut rost de el. In aceasta situatie, daca stocul de ingrediente iti permite, poti vinde si clientilor restaurantului o parte din indrediente.
  70. Organizeaza festival stradal. – Chiar daca pare mai complicat, poti organiza un festival stradal, streetfood singur sau impreuna cu alte restaurante din oras, comunitate, promovand evenimentul ca o sarbatoare locala si implicand si alte afaceri din categoria alimentatiei publice precum si activitati artistice sau de divertisment.
  71. Actualizeaza-ti pageina web. – Orice restaurant care se respecta va avea un site de prezentare, ce va cuprinde informatiile pe care orice client ar vrea sa le afle. Cu timpul, site-ul trebuie actualizat cu imagini noi, oferte noi, informatii, feluri de mancare, evenimente sau recenzii.
  72. Gazduieste evenimente. – Daca se doreste organizare unor strangeri de fonduri sau a unor activitati sociale, poti oferii spatiul restaurantului tau pentru asemenea evenimente, astfel, pe langa popularizarea numelui restaurantului datorita evenimentului, vor participa si persoane care vor duce mai departe numele si prestatia localului tau.
  73. Clientii fideli. – Clientii fideli vor avea o supriza placuta cand, din partea casei, vor primi cate un desert sau cate o bautura, aspect care nu poate fi trecut cu vederea de nici un cumparator.
  74. Wifi in Restaurant. – Chiar daca mai nou majoritatea are internet pe mobil, faciliteaza navigare pe internet din restaurantul tau si ofera WIFI gratuit clientilor tai. Daca nu doresti ca reteaua ta WIFI sa fie accesata si de vecinii localului tau, poti parola reteaua, parola pe care sa o oferi doar clientilor, si pe care o poti schimba din cand in cand pentru linistea ta.
  75. Sistem de rezervari. – Pentru siguranta unei mese in liniste, multi clienti vor dori sa rezerve un loc sau o masa in restaurantul tau. Asigura-te ca ai la dispozitie un sistem de rezervari, fie online fie telefonic, pe care sa-l respecti mai tarziu.
  76. Site centrat pe meniu. – Pentru ca website-ul restaurantului tau sa vanda, clientii trebuie sa gaseasca usor meniul oferit, sa descopere delicatesele si preparatele oferite, pana la urma vor veni sa manace, nu sa admire peretii.
  77. Mancarea ca reclama. – Oamenii nu vor intra in restaurantul tau pentru odihna sau arta plastica. Cei care viziteaza o structura de alimentatie, o fac pentru a manca. Astfel, daca mancarea pe care o servesti este buna, ea va fi cea mai buna reclama, se va vorbi despre ea, in schimb, daca preparatele tale nu se ridica la inaltimea asteptarilor, sunt mult sanse sa-ti pierzi si clientii pe care i-ai castigat deja.
  78. Muzica in exterior. – Un mod de atragea tentia trecatorilor este sunetul, muzica. Daca doresti sa atragi atentia spre restaurantul tau, poti pune o boxa in exterior, cu o muzica deosebita, va un volum perceptibil, nu agresiv, care sa-i faca pe turisti sa fie mai atenti, mai intai la muzica, apoi la locul din care vine acea muzica.
  79. Sa nu uitam de personal. – Oricat de minunata ar fi cladirea unui restaurant, totusi personalul restaurantului, ospatarul, barmanul, agentul de paza sau altii, au un rol foarte important, deoarece intra in contact direct cu clientii. De aceea o grija deosebita trebuie sa o oferi si angajatilor tai, pe care daca sti sa-i motivezi, o sa-ti ofere surprize placute in ceea ce priveste productivitatea sau implicare in promovarea si cresterea restaurantului tau.
  80. Muzica live. – Restaurantul poate fi un spatiu perfect pentru o seara deosebita. Poti invita interpreti locali sau nationali, dupa bugetul tau, sa ofere un spectacol sau muzica live, atrangand astfel nu doar clienti ai restaurantului ci si fani a aceloir artisti.
  81. Reclama Social Media. – Reclama este sufletul comertului daca o faci asa cum trebuie. Daca la inceput nu esti atat de popular si de cunoscut, retele de socializare ofera posibilitatea de a cumpara reclama de la ei, ceea ce e recomandat in debutul unei locatii, a unui restaurant, in acest caz.
  82. Inoveaza, Fii modern. – Tendintele in materie de mancare sau de diete se dezvolta pe zi ce trece. Astfel incearca sa tii pasul cu noile tendinte culinare, cu trenadul din alimentatie, oferind fiecarui client, fie pretentios fie modest, un preparat pe gustul lui. Nu uita de cei care postesc sau de cei care sunt vegetarieni, s-ar putea sa iti calce pragul restaurantului.
  83. Organizeaza un curs de gatit. – Daca gasesti un bucatar dornic, poti organiza un curs de gatit, in care poti pregatii pe cei care doresc sa se reprofileze, cei care doresc sa lucreze in bucataria unui restaurant. Cine stie, poate vei descoperii talente ascunse si vei avae mai multe posibilitati in a-ti alege un nou chef.
  84. Povestea vinde. – Daca ai un aliment sau un produs pe cre doresti sa-l vinzi, incearca sa gasesti povestea lui, un istoric sau un mod interesant de preparare, ceava ce ar starni curiozitatea nu doar intelectului dar si papilelor gustative.
  85. Concurs de mancare. – Organizeaza un concurs de mancare, fie ca e vorba despre viteza cu care se manaca, de cantitate sau de un anumit preparat mai greu de digerat. Va fi nu doar distractiv ci se va auzi de el in toata zona ta, mai ales pentru faptul ca materialul concursului, mancarea, va fi oferita gratis concurentilor.
  86. Stilul restaurantului. – Chiar daca in zona mai sunt restaurante tradiotionale sau restaunte ultramoderne, nu trebuie sa le copiezi. Poti crea versiunea ta de restaurant, cu un speciofic aparte si cu o arhitectura deosebita. Multi te vor aprecia pentru originalitate si curajul tau si vor fi curiosi sa guste din preparatele delicioase.
  87. Review-uri negative? – Vorba romanului spune ca in orice rau e si un bine. Daca aveti un review negativ, folositi-va de el pentru a va justifica fie calitatea ingredientelor (care trebuie gatite separat), fie popularitatea localului (timp de asteptate putin mai mare) pentru a evidentia serviciile oferite. Astfel, un revie negativ (multi cauta mi intai review-urile negative) se va transforma intr-o parere buna despre afacerea ta.
  88. Mostre mancare? – Ofera mostre de mancare trecatorilor, fie ca e vorba de un preparat nou sau de un anumit de mancare pur si simplu, s-ar putea sa le castigi gustul, sau sa le provoci o pofta care sa-i faca sa intre sa iti comande mancarea pe care o pregatesti.
  89. Reclama tinta. – Atunci cand te pregatesti sa faci o promovare platita pentru restaurantul tau, asigura-te ca te adresezi potentialilor clienti, fie ca e vorba de un plan local, fie ca e vorba de o localitate de unde e posibil sa vina multi turisti, deci, implicit sa-ti viziteze restaurantul.
  90. Surprinde o afacere. – Ai in preajma ta un business cu mai multi angajati? Poti sa le faci o surpriza cu o mica gustare, un mic platou cu una din specialitatile tale, gratuit, din partea casei, lucru care te va pozitiona intr-o lumina favorabila in topul structurilor de alimentatiei locale.
  91. Originea materiei prime. – Cand e vorba de mancare, multi si-ar dorii sa afle de unde te aprovizionezi. in situatia in care ai un furnizor renumit pentru calitatea produselor, poti sa te lauzi cu asta, mai ales daca e vorba de un furnizor local care ofera maretie proaspata si sanatoasa.
  92. Servire rapida. – Ce poate fi mai deranjant decat o comanda care nu mai ajunge la tine, mai ales cand ti-e pofta si ti-e foame. Asa ca asigura-te ca-ti poti servii clientii intr-un timp rezonabil, poti afisa undeva in restaurant sau poti comunica clientului cam in cat timp va fi gata comanda lui, iar daca se poate, surprinde-l placut, si adu-i comanda mai repede.
  93. Oferta excusivista. – Fiecare doreste sa se simta special. Asa ca poti tine cont de acest lucru si sa faci o oferta speciala pentru un anumit tip de clienti sau pentru o anumita categorie, fie pensionari, elevi, muncitori, copii.
  94. Prezinta avantaje. – Nu e suficient sa le prezinti clientilor oferta de mancare din meniu si doar atat. Daca nu sunt hotarati, pot fin ajutati, povestindu-le cum o sa se simta dupa masa, cat de frageda e carnea, cat de gustos e un anumit preparat, cat de apreciat este un desert, etc. Totusi, incearca sa nu exagerezi, deoarece vei crea niste asteptari, care trebuie sa fie atinse.
  95. Firma si logo-ul. – Fiecare afacere va avea o firma, un logo vizibil care trebuie sa fie caracteristic cu serviciile pe care le ofera. Logo-ul tau, trebuie sa fie specific restaurantelor, ca si o persona care nu stie sa citeasca in limba romana sau engleza sa-si dea seama ca e un loc in care poate manca bine si gustos.
  96. Pachete cu mancare. – O modalitate de a vinde mai multa mancare e sa faci pachete cu mancare pentru anumite evenimente, unde adaugi pe langa felul unu si felul doi, un desert si o bautura, poti avea meniul zilei pentru doritori sau poti oferii poainea sau salata gratis in cazul in care comanda un anumit preparat sau un anumit fel de mancare.
  97. Restaurant pe Instagram. – Acum, cand majoritatea foloseste retele sociale nu uita sa fi prezent pe fiecare reata sociala pe care sunt si clientii tai: Instagram, Facebook, Twitter, Vk, etc, macar cu datele de baza; Nume, o imagine, date de contact.
  98. Meniu atractiv – Afiseaza pretul redus al unui preparat sau al unui produs, ca el sa fie vizibil din exterior, impreuna cu o poza reusita, pentru a-i atrage mai usor pe clienti.
  99. Flyere stradale. – Pentru ca esti la inceput si doresti sa-ti promovezi restaurantul, trebuie ca lumea sa afle de el. In zona in care afli poti oferii flyere, cupoane de reducere, carti de vizita trecatorilor, ca ei sa se familiarizeze cu existenta afacerii tale. Nu uita sa treci pe flyer informatiile vitale pentru restaurantul tau.
  100. – Surprinde-ti clientii. – Fie ca e vorba despre cantitatea mai mare a mancarii, fie ca e vorba despre un desert, o gustare, ceva in plus de cat au comandat ei, fie ca e vorba de o mica reducere de pret, un client care va primii mai mult decat se astepta, nu va rece cu vederea generozitatea si serviciile tale.

Metode Promovare Restaurant

Fie ca e vorba despre promovare restaurant gratuita, pe care o poti face si singur, fie de promovarea platita, care necesita un buget separat, fie ca e o promovare offline sau online, una locala sau una nationala, promovarea restaurantului face parte din strategia de dezvoltare a afacerii tale, nu o ignora.
O campanie promovare restaurant eficienta va avea rezultate atat pe termen scurt dar si pe termen lung. Daca ai consumat bugetul promovarii pe altceva, nu te poti astepta la mari minuni. In cazul in care restaurantul si ceea ce oferi tu e extraordinar, atunci s-ar putea ca sa fi promovat de clientii care-ti calca pragul, doar ca in acest caz, va dura mai mult si nu va fi la fel de eficient ca o strategie de promovare bine pusa la punct.